STRESS


Waaah... dom här 2 dagarna har varit så sega. Hade inställd fotbollsmatch igår så jag pluggade, stack ut och sprang i ca 30 graders värme och sket svampar av svett. Sen åkte vi till Jefferson mall där jag hitta presenter till mina polers (<- coolt ord), råkade se en VS där inne och jag kan inte gå ut ur den affären utan att köpa något (Snälla någon öppna den affären utanför min dörr i Sverige!!!), fick med mig shorts till powderpuff, framkallade foton och lite annat. Skrivit en stor lapp på min tapet nu ''Ingen mer shopping denna månaden'', eftersom jag har ruinerat mig själv på shopping denna långhelgen haha. (Till och med lagt upp en budget nu, vuxenpoäng jojis). Idag har jag pluggat som en liten surikat, varit i kyrkan, käkat god fruktsallad och fyllt min almanacka med lovdagar, lov, early release-dagar, händelser och resor vilket känns peppande som attan!
 
Ett plus med skolan här är att proven (Inte just nu för att vissa svåra ord i engelskan gör det mycket svårare) här är mycket lättare, det är lättare att få ett bra betyg här än hemma. Man har oftast (inte alltid) multiple choices, det enda man behöver göra är att ringa in ett av fyra alternativ. Idag på historian fick vi tillbaka proven så sa hon ''jag ska va snäll idag, ni får 14 min på er att titta på era anteckningar och rätta alla fel ni har'' haha. Dom sätter betyg efter poäng och inte 10 A4papper utförliga förklaringar som i Sverige, så när mitt ordförråd är bredare än Narnia kommer det nog kännas mycket lättare än hemma :) 
 
+ Droppa min college reading class där jag kände mig som en hjärndöd hamster och började astronomy (stjärnforskare_kfc_95). Gjorde min morgon!
+ Åt på burger king igår som en äkta härskare
+ Jag, Joost, Carson & Kie rappade på US.History idag, ganska feta yao
+ Jag har fixat all lunch och läxor för imorgon så kan sova ca 2 sekunder längre, ljuvligt!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0