Life is a rollercoaster you just gotta ride it.


Satt upp en fet poster med bilder som inspirerar mig på min vägg, bilder som gör mig glad, drömmar och quotes(Josef ditt carpe-diemhjärta hänger där och den fantastiska lappen nu med haha<3) CHARGER BUUUUCK MANNEN!
 
Heeeej! Haft två riktiga bergochdalbana-dagar, kännt mig riktigt lycklig men också gråtit hjärtat ur mig. Låter säkert helt konstigt haha. Vaknade upp igår och tänkte ''åhh röva det är måndag låt mig sooovaaa bajs på skolan'' (vilket slår mig varje måndag, och hmm varje skolmorgon) men sen slog det mig, ska faktumet ''det är måndag'' få sätta negativ attityd på varenda måndag i hela mitt liv? Varenda morgon jag går till skolan i resten av mitt liv?? Det är ju oändligt många dagar!!! NEJ! Så jag gick upp, vände min attityd pannkaka, satte på bra musik och bestämde mig för att ha en grym dag. Jag lovar er att det funkar, släng alla negativa tankar i soptunnan, för om du ändå går till skolan kan man lika gärna göra något kul och bra av det. Ska sluta skriva flummigt nu, men jag hoppas ni förstår :) Iallafall, igår fick jag min första charger-buck (man får det om man gör något snällt, grymt eller extraordinärt haha, GLAD) och spelade min första fotbollsmatch. Eftersom att jag hade vart sjuk hela helgen tog jag det lilla lugna på steken men fick ändå spela 15 min första halvlek och andra halvlek ställde dom in för de blixtrade sönder:( Men åhh, så kul att va med i ett lag, detta blir nog toppen!
 
Idag i skolan var vi på en föreläsning som hette ''Rachels challenge'', den handlade om USA's västa skolskjutning och om en av tjejerna som blev dödade den dagen. Dom berättade om hennes liv, hon var verkligen en person som ville göra en förändring i världen och höll fast vid att ''just a little kindness can make a huge difference in someone's life'' och väldigt mycket mer. Går inte att beskriva detta korfattat men det va jättesorgligt och inspirerande och jag önskar alla ni som läser detta kunde se den föreläsningen. Blev verkligen otroligt rörd och ännu mer när hon avslutade föreläsningen med ''Blunda och tänk på era allra närmaste, lova mig att ni går hem och kramar eran familj och vänner och berättar hur mycket ni älskar er och bryr er''. Hade redan extra hemsaknad (Kallar det de för hemlängtan låter fel, jag LÄNGTAR inte hem för jag älskar att va här men jag saknar alla hemma)  när jag kom till skolan så det bara så det bara sprack, grät magsäcken ur mig. Alla vi utbytisar kramades och grät en lång stund, skönt att ha dom finisarna som vet hur vi alla känner. 
 
Förutom det så hade jag en kanondag, gjorde verkligen något positivt av den, skratta med mina goa kompisar på lektionerna, va på möte om att gå med i ''Rachel challange club'' där vi kommer göra ett projekt för att förändra ''skolans attityd'' eller hur man ska beskriva det. Blir nog riktigt bra! Kom hem och rusa iväg på fotbollsmatch, spela inget för de va ett tuffare motstånd idag men det gör ingeenting, hade kul med mina lagkamrater iallafall. Känns kul att va med i en sport och vara en del av något haha :) Hoppas ni alla mår bra & till alla mina fina, underbara hemma, jag älskar er så otroligt mycket och jag är så tacksam att jag har er. LOVE!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Du e så grym.. Jag lever nästan mitt år i U.S.A en gång till.. Vet att det kan va tufft men sjukt grymthäftigt.. Keep on Rockin in the free world. Puss Pappi

2012-08-29 @ 04:29:10
Postat av: Sanna ♥

Challenge* :-) hehe!

2012-08-29 @ 21:47:01
Postat av: Sanna ♥

Challenge* :-) hehe!

2012-08-29 @ 21:47:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0