FOOTBAAAALL

+ Va på min första football-match idag, det va en träningsmatch och första riktiga är nästa vecka, blir nog asgrymt!
+ Tänker på engelska och får koncentrera mig lite när jag skriver detta på svenska haha
+ Min dramaclass verkar asrolig! Sköna och glada människor som bjuder på sig själva!
+ Jag har bästa världföräldrarna, helt underbara!
+ Jag har äntligen ett husdjur, älskar att sitta och gosa med vovveliton
+ Bernida gör seriöst PERFEKTA chocolate chip cookies, aldrig ätit så goda kakor i hela mitt liv! (Mormor dina julkakor är lika goda<3)
+ Jag ska på try out för the dance team om en vecka, pepp pepp pepp!!!
+ Jag åker gul skolbuss till skolan
+ Jag går i HIGH SCHOOL!!!!!!!!!!! 
+ Walmart, hade kunnat campa utanför och gått runt där i en vecka, ÄLSKAR DET!
+ Deras dialekt, så go!
 
När jag satt i bilen på väg hem ikväll slog det mig att det redan är min tredje helg här, jag har snart varit här i en månad. Det är en tiondel, REDAN. När man tänker ''10 månader'' känns det som en evighet, men det går så himla fort. Det finns en miljon saker jag saknar med Sverige och allt hemma, kan skriva en tre meter lång lista, men allt det kommer stå kvar när jag kommer hem. Bregott kommer finnas där i kyldisken på Ica. Nästan allt är annorlunda här men det behöver inte vara något negativt, det är riktigt fräckt att bo i ett annat land och se deras kultur och hur dom lever. Dom har saker som vi borde ha i Sverige och tvärtom. Det slog mig verkligen idag att jag måste ta vara på varenda sekund här, njuta av det och göra allt jag drömt om. För innan jag vet ordet av det kommer detta vara över, för så fort går tiden. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0