Falling asleep to the sound of rain outside

Idag vaknade jag till ösregn och smattrande rutor, efter att ha drömt att jag var hemma inatt fick det mig att sakna min säng och allt lite extra mycket, regnet smattrar alltid allan på mitt takfönster (älskar det). Man känner redan att det finns så mycket i Sverige som man uppskattar på ett helt annat sätt nu när man inte har det, det var saker som fanns där och som man bara tog för givet. Tror verkligen att det här året kommer ge mig så himla mycket, det kommer få mig att växa & se saker med andra ögon, jag kommer till uppskatta saker på ett helt annat sätt än vad jag gjorde innan. Jag har redan flyttat till andra sidan jorden och snart klarat 2 veckor, ångrar jag det? Nej, inte för en sekund. Kunde valt att stanna hemma i min trygga bubbla, men istället valde jag att slänga mig ur den utan att ha en aning om vad som väntade mig utanför den. Jag har inte varit här länge alls, skolan har inte ens börjat, men jag skulle bara vilja säga till alla er som funderar på att åka men inte vågar, ÅK. Det kommer finnas jobbiga stunder, svåra stunder och motgångar men det kommer bara att få dig att växa som person. Jag har redan träffat människor, sett platser & skapat minnen som jag aldrig hade fått uppleva om jag hade stannat kvar. Jag tror på att om 20 år ångrar man inte det man gjorde, utan det man inte gjorde. Ha en jättefin dag så hörs vi :) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0