Frågestund del1

Håbe: Vad för toppings tar du på din froyo din gamle banan?? Finns crazycrab som ety alternativ? :) adioss bitchachos ^^ 

Svar: Hej gamle get<3 Jag tar; frukt, bär, heath (daim), kakdeg, godis och mer choklad haha! Ja crazycrab finns, den dansar i glassen xD Puss

 

Anonym: har du festat? skickar de verkligen hem en om man gör det? 

Svar: Nej jag har inte festat. Det beror på din värdfamilj men om dom får reda på det och tar kontakt med EF så blir du det, ja. 

 

Anonym: Får man vara med på fester och dricka när man är på utbytesår? :) 

Svar: Nej det får man inte :) 

 

Anonym: Får alla som åker på utbytesår gå på prom och så? Och får du vara med på alla saker som dom gör i skolan? :) Din blogg är bäst! :D

Svar: Ja det tror jag, på min skola iallafall! Ja det får jag :) Tack :D

 

Anonym: Vad är track för något igentligen? Är det friidrott? :) 

Svar: Det är friidrott :) Längdhopp, tresteg, diskus, sprints, höjdhopp osv!

 

Emma: åkte du efter ettan på gymnasium eller efter nian? är du senior eller junior ? :)

Svar: Efter ettan på gymnasiet, jag är senior här så jag får ta graduation och allt sånt :)

 

Elin: När kommer du hem? Hur länge har du varit borta? Vad gör du där? Saknar du Sverige?

Svar: I början på juni. 7 månader. Jag går i skolan, bor hos värfamilj, umgås med kompisar och upplever high school och USA. Ja det gör jag!

 

Isabelle:hej, först måste jag bara säga att du verkar vara en sjukt skön filur!! men det jag undrar är: vad får man INTE missa när man är i the states? ska dit i sommar och vill ju inte gå miste om något haha! hare gött

Svar: Haha tack!! Oj, det beror på vart du ska! Frozen Yogurt, Steak and Shake, Texas Roadhouse, Victoria's Secret och all bra shopping dom har här, gå på ett football game om du kan! 

 

Emma: 

1. önskar du att fat amy tillhörde vårt gäng? för de gör jag :/ 

2. beskriv ångesten över att snart inte få se alla nya filmer ett halvår innan oss i sverige :)      

3. vad tycker dina usa-buddies om håkan hellström??

4. har du varit med om något high school drama än?? typ nån bitchig cheerleader eller typ en sån elak bok som dom har i mean girls?? 

5. vad tycker dina usa-vänner om tunnan och moroten? 

6. det är massa drama i sverige kring danny och molly sandéns förhållande, någon kommentar? 

7. Har du missat anton edwald eller har dina ögon beskådat denna vackra skapelse som såg ljuset i melodifestivalen 2013? nya flickidolen! 

8. varför får inte addy-paddy (typ som jag är bundis med henne?) gå på el proooom?? 

9. kommer du gå i kyrkan när du kommer hem? ba ja emma veeerkligen samma sak i lysekils lilla schartauanska sekt... pusss!!

 

Svar:

1. Aa självklart hon är ju idolen.. tur att du har en stor del av hennes personlighet min stora härskare. Ska vi jobba sönder och lägga alla våra pengar på att stalka henne för att få med henne till Sverige och dra en fika på Katten?

 2. Man känner ju nästan för att köpa en fet körv och fisa sönder den när man tänker på det. 

3. Har faktiskt en vän som lär sig svenska, lyssnar på svenne musik m.m. Hon gillar Håkan! 

4. Haha, jag har inte vart i något drama men det är väldigt mycket drama här hela tiden! 

5. Dom jag har visat de för tycker dom är kungarna! (Ps. Dom tycker vår kung är het)

 6. Aa, dom borde färga håret grönt!

7. Jag har totalt missat detta, eller asso man har ju sett på fejjan xP Men inte lyssnat än, ska göra det NU! 

8. Haha Addy Chicken Paddy ''får inte'' gå på prom för att hon är en Sophomore men Hennes kille är Junior och har köpt biljett till henne så hon får gå! 

9. Nä det kommer jag nog inte :( Kyrkan är så himla annorlunda här! PUSS EMMA!!!

 

Tova: 1. vad betyder a-dag (eller vad det heter) ;) 2. kände du Elsa innan du åkte eller blev ni kompis i skolan? 3. man ska ju göra en intervju före man åker, är det svåra frågor och sånt dom ställer då? 4. måste man vara jättebra på engelska för att åka? 5. kan du visa huset du bor i? 6. var det svårt att välja organisation ( typ EF eller STS, osv. ) att åka med? :D

 

Svar: Under läsåret har man 8 klasser, så på ''A-dag'' har vi 4 av dom och på ''B-dag'' har vi dom andra fyra. Varann dag är A varannan är B. Jag kände inte Elsa innan jag åkte men jag är väldigt glad att jag har träffat henne, hon är fantastisk! Nej, det är inga svåra frågor, mest om varför du vill åka, förväntningar och information :) Nej det är inget måste! Jag tänkte över det lite om jag ville åke med EF eller STS, båda verkar kanon så jag gick på magkänsla :D


Kommentarer
Postat av: -

Hittade precis din blogg och gillar den redan! Du verkar ha de såååå niiiice i USA asså åååh

Men har lite frågor, imed att jag kanske ska åka själv!!

1. Var de första dagarna jobbiga? Pratade många med dig? Var det svårt att skaffa kompisar?
2. Är high school som high school på filmer (med allt drama, populära, nördar, osv?)
3. Du går i cheerleadning där va? Hade du gått i något liknande hemma, typ gymnastik? Jag är gymnast och om jag åker vill jag gå men vad ligger deras nivå på typ?
4. Är du "the swedish girl" haha?
5. Är det mycket fester?

Pusss
4.

2013-02-28 @ 17:24:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0