9 månader

Idag har jag varit här i nio månader, nio månader. Det känns helt sjukt, ''mållinjen'' går liksom att ta på nu. Om en månad är mina föräldrar här och jag har 3 dagar till i Kentucky, med min värdfamilj, mina vänner och allt jag kallar hem nu. Så svårt att förstå att allt detta går mot sitt slut, det känns som det precis började. 
 
Jag njuter verkligen av varenda sekund här, båda fötterna står i USA och det har kännts så skönt för dom senaste månaderna nu har jag kunnat slappna av så mycket mer. I början visste man liksom inte sin plats, vem man skulle umgås med, hur ''allt funkade'' och så vidare men nu har man liksom hittat sin plats, vänner man är trygg med och kunnat njuta av allt mycket mer. Det har mer och mer blivit som ett hem och jag har byggt upp ett helt nytt liv här, ett liv som på några timmar kommer förvandlas till ett avslutat kapitel i mitt liv. Ett kapitel som jag dock har lärt mig otroligt mycket av och som kommer vara med mig hela livet. 
 
I början va det väldigt jobbigt och jag undrade vad sjutton jag hade gett mig in på, men nu sitter jag här nio månader senare och är  glad att jag kastade mig ut i allt. Jag har växt i både jeansstorlekar och i mig själv och även om jag många gånger under detta året har varit vilsen i mig själv så känner jag att jag har hittat mig själv i allt kaos och alla utmaningar. 
 
Jag tänker inte allt för mycket på hemresan för det blir för jobbigt, därför tar jag en dag i taget och gör det bästa av den. Dock är det svårt att inte bli lite glansig i ögonen när folk nämner att ens år börjar gå mot sitt slut. I princip varje dag är planerad fram till graduation och maj kommer vara full med goodbye parties, äventyr med vänner, småresor och bocka av grejer på min bucketlist. 
 
Det ska såklart bli hur kul som helst att krama om alla där hemma igen. När ett kapitel avslutas börjar ett nytt and I'm excited to see what it has to offer. Först ut är Kansas, Nevada och Californa och sen får vi se vad sommaren har att erbjuda. Förhoppningsvis långa nätter, dans med mina fina svennisar, spontana utflykter, sol, bad, grill och konserter blandat med allt jobb och körkortsplugg. Ses om 56 dagar Sverige!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0