Frihet

Bild från homecoming week
 
Något jag saknar med Sverige är friheten. Jag saknar att kunna ta bussen till Göteborg och gå runt och mysa, sätta sig och ta en fika och fortsätta mysa runt och shoppa. Jag saknar att kunna gå ut och gå en långpromenad runt stan, att kunna gå till platser. Jag saknar att kunna gå till gymmet eller gå till Ica och köpa veckorevyn och lösgodis. Jag saknar att kunna klä mig i vad jag vill i skolan, kunna lämna matsalen på rasterna, gå på toa när jag vill haha. Att kunna gå till kompisar, eller ta bussen. Jag saknar att vara oberoende, att inte behöva någon som kör mig överallt. Det är nog en av dom största ''kulturkrockarna'' för mig här tror jag, hur strandsatt man är utan bil/körkort här.

Kommentarer
Postat av: Maria Kraft

håller med till 100%!!

2012-11-18 @ 06:15:25
URL: http://mariakraftusa.blogg.se
Postat av: i

håller med!!!

2012-11-18 @ 13:36:21
Postat av: Anonym


DU ÄR EN JOURNALISTBEGÅVNING

2012-11-18 @ 13:36:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0