Roadtrip to Saint Louis!

När vi kom dit så åkte vi till the arch, (byggnaden på första bilden) och de va superfräckt att kunna se ut över staden. På ena sidan va det en river och på andra sidan kunde man se stan :) Runt omkring fanns massa mysiga parker, lite synd att det ösregnade för det gjorde att vi inte kunde gå runt så mycket. Älskade verkligen St Louis, det va skyscrapers blandat med gamla byggnader, en stor river & fina parker! 
Sen gick vi runt på ett museum inne i the arch och härmade allt från hästar till indianer :)
Kentucky-girl! Mitt andra hem som alltid kommer vara med mig i min lilla hjärteskrump!
 
Sen så fick kameran ligga på hotellet (Som för övrigt va helt sjukt fint!!) och vi bar oss ut på äventyr. Vi åt på en italiensk restaurang och dom hade pasta carbonara, första gången jag hittar en riktig här i USA så lyckan va total. Sen åkte vi till ett movie place som låg i ett ENORMT mall, tyvärr visste vi inte det tidigare, men jag och Addy blev helt galna och dom ynka 20 minutrarna som vi hade innan filmen börja sprang vi runt som två galningar. Och gissa vad? VI HITTA H&M!!! Jag dog nästan av lycka, första gången på 10 månader jag ser h&m och jag sket nästan ner mig. Vi hade seriöst 5 min där inne och kuta runt och när vi mötte mina värdföräldrar skratta dom åt oss för att vi hade lyckats shoppa på den korta stunden haha :) Vi såg The Big Wedding, mysig och rolig film! Hade ett jättekul dygn i Missouri iallafall!
 
Idag va det dags för Kentuckys största event, Kentucky Derby som är världens största horse race. Kändisar flyger in från hela USA och varenda kotte här firar. Vi åkte till Joosts värdfamilj och käkade och kollade racet så det va mysigt. När jag kom hem runt 7 kollade jag Safe Haven och detta va första lördagskvällen på evigheter som jag va hemma och inte gjorde nått. Kvällen slutade med ett stort gråtkramkalas med mina älskade värdföräldrar och PBJ-mackor, det känns verkligen att året går mot sitt slut. Njuter av varje sekund! Imorgon ska jag till en ''black church'' som dom kallar det här och jag är sjukt pumped, om det inte regnar ska vi åka och skjuta också och på kvällen kommer bästa Savannah hit. Puss!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0