Det bästa med att åka som utbytesstudent!

Jag har all förståelse för att ett utbytesår inte passar alla men jag vill bara säga till er som är osäkra på om ni vill åka för att ni är rädda, tänk på hur mycket ni kommer få uppleva! 10 månader känns långt men det går otroligt fort och i slutändan är det värt varenda sekund, det har förändrat mitt liv för alltid och jag är otroligt tacksam för den här möjligheten. 
 
+ Alla nya människor man får träffa! 
+ Om du har utbytesstudenter på din skola (Vilket dom flesta har) så kommer du ha vänner från hela världen och det är jättekul att inte bara få uppleva USA men också lära sig om deras länder och så vidare. Att ha vänner från Italien, Tyskland, Holland m.m är ju jättekul om man ska ut i Europa också. Bara att hälsa på!
+ Att du får en till familj, min värdfamilj är världens bästa och nu har jag en familj och ett hem på andra sidan jorden också som alltid står öppet. 
+ Nya upplevelser, allt ifrån städer som du kanske aldrig hade åkt till annars, ny mat och traditioner m.m. 
+ High school spirit, skolan är verkligen annorlunda från hemma (Finns såklart både för och nackdelar) men jag älskar att skolan här är mer än bara utbildning, alla klubbar och sporter och kul saker dom fixar för oss elever. 
+ Du lär dig otroligt mycket av att vara här på egen hand och man lär känna sig själv på ett helt annat sätt. 
+ Du blir mycket bättre på engelska.
+ Det kommer ge dig fördelar för resten av livet att ha pluggat utomlands, till exempel när du söker arbete eller om du vill jobba utomlands. 
+ Du ser situationer, dig själv och framför allt Sverige på ett helt annat sätt. 
 
Även om det kanske känns tungt att vara hemifrån så länge, att inte kunna käka lösgodis (tungt haha), missa julafton med din familj till exempel och att det är stora utmaningar så tänk på att Sverige står kvar hemma, det är bara 10 månader utav ditt liv och du kommer bara få något positivt utav det. 
 

Kommentarer
Postat av: Belinda

låter jättekul!:)

2013-02-01 @ 10:44:16
URL: http://www.belindasfoto.blogg.se
Postat av: Emma

Jobbade du någonting innan du åkte? Isåfall vart? och hur "finansierade" du ditt år? :)

Svar: Jag har jobbat på lite olika ställen, Sportlife, på mäklarfirma och städat, hockeyskola m.m. Jag har sparat en del och mina föräldrar hjälpe mig vilket jag är otroligt tacksam för!!
jmadeleinen.blogg.se

2013-02-01 @ 15:44:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0