Svensk mat<3

Fick en kommentar ''Förvånas ibland över vilka konstiga småsaker man längtar mest efter när man bor utomlands :)'' och JA det är helt sjukt! Saker som jag inte har ätit sen jag gick i sexan saknar jag till och med att äta haha :) 
 
Jag saknar: Bregott, kaviar, hallonkräm med mjölk (typ fem år sen jag åt det), filmjölk med korre och hallonsylt, svenska jordgubbar, köttbullar med lingonsylt, kycklinggrytor, potatisgratäng med fläskfilè, rydbergs beiarnesås, perssons lövtunna skinka, prickigkorv, falukorv tunn och bränd som sjutton med stuvade makaroner, LÖSGODIS, ostbågar, sourcream chips med sourcream dip, hönökaka med ost och doppa i oboy, kakao och tekaka, frallor, hembakat bröd, müsli, morfars korvstroganoff med 5 ton grädde och ketchup, lingongrova, leverpastej och smörgåsgurka, nybakade kanelbullar, hallongrottor, vaniljsocker, Svensk hawaiipizza med bearneisås och jordnötter fetare än margarin från Charlie Chaplin som får smaklökarna att dansa men magen att spy efteråt, skinksås och potatis, tunnt och välstekt kassler, pappas carbonara, flygande Jacob, nyponsoppa med mandelbiskvier, blåbärssoppa, sylt med bär i, delikatessköttbullar, RÄKOR, rödspättafilé, älgköttbullar med mos haha åhh kan hålla på i evigheter. ICA och hemmakväll kommer attackeras när jag anländer<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0