USA


Bild från i somras.

Goddag alla kottar! Tänkte skriva ett inlägg om USA och svara på dom frågorna jag fick, vet inte riktigt vad ni vill veta men jag fläskar på med det jag vet so far! Jag bestämde mig för att åka för snart ett år sedan (Satan i perkele vad fort det har gått!!!!), hörde av mig till både STS och EF, båda verkar som toppenorganisationer men jag gick lite på magkänsla och beslutade mig för EF. Sen gick allt rätt fort, det var intervju, massa papper som skulle fyllas i, läkarbesök, planering av vaccion och så vidare. Jag har gjort ett delstatsval, som jag har skrivit om tidigare och kan hamna i Kalifornien, Arizona eller New Jersey (Hade egentligen velat valt Florida men man fick bara välja en ''populär'' stat). Men det spelar inte så jättestor roll vart jag hamnar för det viktigaste tycker jag är värdfamiljen. Jag försöker att inte ha för höga förväntningar även om det är svårt, jag är medveten att det kommer bli både med och motgångar, precis som hemma. Det är en jättemöjlighet att utveckla språket och växa som person. Det känns fortfarande väldigt långt bort och nästan overkligt, men jag tänker på det väldigt mycket och är otroligt taggad samtidigt som det kommer bli jättejobbigt att säga hejdå till alla nära och kära (men det är ju egentligen inte ett hejdå, utan ett ses ''snart''). Jag tänker ta vara på den här möjligheten till max, vara öppen, framåt, utvecklas, våga ta risker och chanser, leva. Jag kommer vara där i 10(11 kanske beror på när jag åker) månader, och gå i high school, bo hos en familj, prata engelska dagarna in the ända och uppleva kulturen haha :)Är det något ni vill ha svar på får ni jättegärna fråga, kram!


Kommentarer
Postat av: JULIA

Vart har du köpt din skinnjacka finis? Skit snygg!

2012-02-12 @ 19:59:21
URL: http://juliaaasplace.blogg,se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0