Frågor & svar.

Kan du inte berätta om lite regler du har hemma hos dig och i skolan? Tänker du festa o så när du är där? :) 

Svar: Jag har inte så jättemycket regler hemma, va hemma 10 på vardagar och 12 på helger och inga killar inne på rummet, typ hålla ordning efter mig men det är ingen regel mer en självklarhet hehe :) Skolan har jättemycket regler och är väldigt mycket strängare än den jag gick på i Sverige (Behöver inte vara samma regler på alla skolor i USA) men här är några: Ingen mobil uppe på hela dagen (inte i matsalen eller på raster heller, dock är rasterna bara 3 minuter) ser dom den tar dom den till kontoret och på tredje varningen får du inte tillbaka den på hela året, det är VÄLDIGT viktigt att vara i tid till lektionen, inga shorts eller linnen får man ha, det måste täcka minst över knäna och axlarna, det är jättevikigt att visa respekt m.m för framför allt lärarna :) Nej jag tänker inte festa när jag är här, är man på en fest (man behöver inte dricka själv ens) där det finns alkohol och nån får reda på det blir man hemskickad så det är väldigt ovärt :) Har hela livet på mig att röja råtta i Sverige när jag fyller 18 nästa sommar!

 

Har du någon dresscode i skolan? isåfall vad? :) 

Svar: I skolan får man inte ha shorts/kjolar/klänningar som går ovanför knäna, inga linnen för tröjan måste täcka HELA axlarna. Hade linne och en virkad kofta en dag som det va pytte''hål'' i och fick mail hem att jag inte följde dresscoden hehe! Dom har en ''slapp''-dag en dag i veckan där man får ha mjukisbyxor men då får man betala 1 dollar för det :) 

 

hur funkar toaletterna? har ditt bajs fastnat i avloppet någongång, eller känner du någon som varit med om liknande? är det läskigt att gå på toa?

Svar: Hej SVENNEBANAN som jag inte har nåågon aning om alls vem det kan vara ;) Toaletterna här är galna, hur låga som helst så man sitter i underjorden och skiter. Jajamen händer alldeles för ofta, hmm har en kompis här som råkat ut för samma underbara händelse ett antal gånger ;) JA, det är ganska läskigt!

 

Ska på intervju snart är den engelska bitten svår? Vad är det för sorts frågor ? :)

Svar: Åh va kul! Hm kommer inte ihåg frågorna exakt för det va 1,5 år sen jag va på intervju men den engelska biten är inte svår alls. Dom frågar dig typ varför du vill åka, och enkla frågor om tex dina intressen :) LYCKA TILL!

 

Hej! Åh jag är så himla avundsjuk! Vill också! Fast jag måste vänta några år. Men kan alla som vill åka? Asså alla som anmäler sig åker? Eller är det typ en lottdragning?

Svar: Hej! Åh, tycker verkligen du ska åka det är det bästa jag någonsin gjort :)! Alla som vill kan åka, man pratar bara med en organisation (Ex: EF, STS) så ger dom dig all info du behöver :) 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0