Första dagen i skolan...

.. och jag överlevde!! Haha, ska berätta hela dagen från början. Gick upp 05:20, sen åkte alla iväg och jag va ensam hemma och skulle få på alarmet, de va mörkt i hela huset och jag trampade nästan ihjäl hunden haha bra jobbat. Satte mig på bussen och hade glömt mitt schema (YAY), kom till skolan och där stod jag och Elsa packade som sillar med alla andra 395989 elever och väntade på the bell. Va så himla nervös så jag skaka nästan, skulle dratt på mig en blöja innan jag åkte för en baj va inte långt bort. Sen skiljdes vi åt (dramatiskt det låter) och gick till våra klasser. Haft yearbook, drama, media & sociologi idag (den sista ska jag byta tror jag). Jag och en norsk tjej blev intervjuade för en tidning i Louisville, kändisar!! Nästan allt är annorlundra från svenska skolor och herre i pannkakan vad mycket regler dom har här, striktare än attan! Kommer man sent en sekund är det kvarsittning, i Sverige bryr dom sig knappt om man är en timme sen för att man satt och peta näsan på skolgården. Man får inte ha uppe mobilen på hela dagen, efter tre varningar får man inte tillbaka den på hela året. En massa dresscodes osv. Man lär sig nog snart :) Till skollunch va det hamburgare med chokladmjölk och jag hade bara en dollar så mattanten fick pröjsa och hjälpte mig vilket va väldigt snällt!!!!! (Låten I need a dollar passade fantastiskt bra där haha) Gjorde inte någonting i någon klass idag, bara lyssnat på regler hela dagen. Imorgon har jag fyra helt nya klasser till, ska nog gå bra! 
 
När jag kom hem såg jag hade fått brev, ett från mormor och morfar och ett från Josef, dom är så himla omtänksamma och jag älskar er SÅ mycket!!!!! Josef skickade center också (Mitt favvogodis i alla väder). Gjorde min dag :) Nu ska jag vila och sen till kyrkan som har nån lekdag med alla ungdomar. Ha det gött!

Kommentarer
Postat av: melanie

hoppas det går bra för dig, lycka till!

Svar: tack så jättemycket! va fina kort du tar :)!
jmadeleinen.blogg.se

2012-08-08 @ 22:55:00
URL: http://mmifoto.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0