havet är djupt och det blev visst jag med nu!

Jag läste på en go och glad tjejs blogg ''Va fin jag kände mig idag'', och det kändes så skönt att läsa det, för som hon sa, hur fint är det inte att känna sig nöjd och fin, att känna sig nöjd över sig själv, jag kan inte säga att jag alltid gör det, jag gör det sällan! Det känns som man alltid hittar fel på sig och att man jämför sig med andra, trycker ner sig själv. Istället för att hitta något man är nöjd med, peppa på det varje gång man tittar på sig själv, då hade man varit en god bit på vägen, man växer nog framför allt mycket som person av att peppa sig själv. För det finns faktiskt ingen som är likadan som en själv, och det är egentligen jäkligt ballt. Självförtroende, det är nog något som nästan alla, inklusive jag behöver jobba på, hela tiden, varje dag. Det kanske aldrig går att bli helt nöjd med hur man ser ut, hur man beter sig eller vem man är, för alla gör vi misstag, det måste man få göra, annars hade man ju aldrig lärt sig något av dom. Ingen är perfekt ''heter det ju'' jag tycker att det är rätt till viss del, för ingen är felfri, men vem har bestämt att man ska va på ett visst sätt egentligen? Alla är perfekta på sitt sätt tycker jag. När någon ger en en komplimang, varför ska man hålla på att säga ''neeej det är jag verkligen inte'' då trycker man bara ner sig själv mer, istället för att ta åt sig och säga tack! Med detta inlägget menar jag absolut inte att jag är felfri, inte gör misstag, att jag tycker jag är supersnygg jämt och ständigt och precis som jag vill va när jag ser mig i spegeln, verkligen veeerkligen inte! :) Men det jag vill komma fram till är nog att va skönt det hade varit om lite fler människor faktiskt hade vågat erkänna för sig själva och utåt att man kan vara nöjd med sig själv, att man kan få känna sig fin eller bra, utan att det anses som skryt eller för stor dos självförtroende. Visst kan kanske lagom vara bäst, men man duger som man är, för alla är ju faktiskt unika på sitt sätt.
Tror aldrig jag har blivit såhär djup i bloggen för det mesta jag kläcker ur mig handlar ju om friterade katter och bajs, och ni behöver inte hålla med mig, eller läsa allt, men jag kände bara för att skriva av mig ''lite''. PUSS :D

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jättebra inlägg! :D

Och en jättebra blogg! :)

2011-05-30 @ 06:57:17
URL: http://[email protected]
Postat av: jessie j (fast så va de jessi m ;PpPpp)

Gud va bra skrivet min lilla sötis!!!! Stämmer verkligen! Mvg på den or what?!? ;) hahah vi måste leka snart min crazy banana shake

<333

2011-05-30 @ 09:53:46
URL: http://lifebyjesssicamindt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0