längtan


jag vill inte bli gammal, jag är nästan rädd för det, växa upp och bli en tråkig kontorstant med fyra skrikande ungar och en lat gubbe som är ute och pillar med sin älskade bil dagarna i ända, fast man gör ju val här i livet och ett sånt liv är det sista jag tänker ha, för en del kan man ju faktiskt styra över själv, och jag tror knappast att mina galna danser och kiss&bajshumor kommer lämna mig på ett tag, så en crazy kontorstant blir det isåfall, näe men det tar jag när jag når den delen av mitt liv, för nu är jag bara en omyndig fisromp på 15 bast som trampar i backen och vill ut och se världen, men så fick man inte det för mamma och pappa bestämmer :ppPpP! nog tjatat om det, vad jag ville komma fram till va att jag längtar verkligen, (vet man ska leva i nuet och det tänker jag också) tills jag går ur gymnasiet, ta ett år fritt, packa en liten rygga (haha rygga, det ordet<33) iallafall, på med hatten ett par jeansshorts (?) och bara kasta sig ut i världen, ta dagen som den kommer och bara leva, om det är något jag vill göra, och förhoppningsvis kommer också så är det att resa, uppleva, upptäcka osv, kanske låter som en scoutunge som vill ut på äventyr, men skitsamma haha, ta vara på tiden när man är ung, för sen kommer allt annat i vägen, och då vill jag inte ångra att jag aldrig gjorde dom sakerna jag hade velat, att jag inte tog vissa chanser, så sikta mot stjärnorna och nå trädtopparna, det är iallafall bättre än att stå kvar på marken utan att ha något mål, klart slut från klyschkungen haha :D sov gott!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0