landet here i coooome!

destination: brodalen. avgång: 12:30 mellanlandning: preem tappen&tanka samt brastad centrum ankomst: ca 13:00! GRYMT! snart drar jag till min goding ute i brodalen, handla mysmat och tare chilliprilli nere i vrångebäck eller vad det heter, kommer blir huuuur mysigt som helst! lina har precis åkt, blev en riktigt bra dag igår, vi lagade mat som blev lite wierd för jag hällde i fel grej i såsen haha, men aja, sen åkte vi moppe med marcus&daniel, vääldigt kul sätt att umgås på hah;> sen så cykla hon med mig när ja sprang, så skulle vi badat sen men man ser typ inte vattnet för att de e så äckligt mycket maneter! så sket i det och stack hem istället, då käka vi igen och åkte ner och hyrde film, 17again, den va bra :) men nu ska jag göra mig klar och sticka, tar med kameran så uppdaterar bättre imorn :D puss!

de va någon som frågade om moppekortet också, ja jag har ÄNTLIGEN klarat de haha, först gör man fyra teorilektioner (som jag inte lärde mig ett skvatt på om jag ska va ärlig) så japp, sen måste man klara tre faser, 70 frågor och ha minst 63 rätt, de tog mig en evighet eftersom de handlar noll om mopeden och väldigt mycket om bil/lastbil släpvagnar alkohol osv när man tar AM, sen när man e klar med det e de repetitioner som man måste klara, 3 stycken med 70 frågor igen, tar också sin lilla tid, och sen när man äntligen tror man e klar så e det mopedfrågor också  man måste klara 3 stycken med 35 frågor, efter det eller under tiden ska man ha kört manöverkörning och fyra timmar i trafik, och sedan får man göra provet, men man måste plugga utöver det man gör på datan också för de e rätt svårt, jag hade bara 2poäng över de man va tvungen att ha och då har jag pluggat huur mycket som helst känns de som! de låter säkert som att de bara e jobbigt att ta de, och jo de e det ju ioförsig, men de är verkligen värt de sen, eftersom jag e så lat haha:) detta blev ett VÄLDIGT långt svar, men nu vet du :D!

hah otroligt fin bild från igår!;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0